هیات عالی رتبه اقتصادی سوریه عازم تهران شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، این هیات كه ریاست آن را 'عمر غلاونجی' معاون نخست وزیر سوریه و وزیر امور محلی این كشور بر عهده دارد، در فرودگاه بین المللی دمشق از سوی 'محمد رضا رئوف شیبانی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بدرقه شد.

'عبدالرضا قاسمیان' رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق اعلام كرد كه هدف از سفر سه روزه این هیات به ایران بررسی راه های افزایش همكاری های اقتصادی تهران - دمشق با توجه به فشارهای اقتصادی وارده بر سوریه و مردم آن در مقطع كنونی از سوی برخی از كشورهای عربی و غربی است.

هیات سوری اعزامی به تهران مركب از 15 نفر از مقام ها از جمله شش وزیر و دو رییس شامل 'سعید هنیدی' وزیر نفت و منابع معدنی، 'عماد خمیس' وزیر برق، 'بسام حنا' وزیر منابع آبی، ' وائل الحلقی' وزیر بهداشت، 'صفوان العساف' وزیر مسكن و توسعه عمرانی و 'محمد غسان الحبش ' رییس سازمان برنامه ریزی و 'ادیب میاله' رییس بانك مركزی سوریه است .

'احمد عرنوس' معاون وزیر خارجه و مهاجرین و دو نفر از وزارت كشور سوریه نیز در این هیات حضور دارند.

یك هیات مقدماتی برای فراهم كردن زمینه سفر هیات عالی رتبه اقتصادی سوریه به تهران روز دوشنبه به ریاست خانم 'لمیاء قادری' معاون سازمان برنامه ریزی سوریه عازم تهران شده بود.

میزان مبادلات دو كشور حدود 400 میلیون دلار است و این رقم جدا از صادرات خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران به سوریه به میزان 7/1 میلیارد دلار است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در جریان برگزاری آخرین كمیسیون عالی دو كشور در اسفند ماه 1389 در تهران سطح پنج میلیارد دلار را به عنوان افق همكاری های اقتصادی در نظر گرفته اند.

نهمین اجلاس كمیسیون مشترك پیگیری همكاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه نیز روزهای 22 و 23 آذر ماه 1390 در دمشق با حضور 'علی نیكزاد' وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و 'محمد نضال الشعار ' وزیر تجارت سوریه برگزار شد.

خاورم**1436**1431 **2047**





:: برچسب‌ها: مردم , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: