۸ بدمینتون باز زن به اتهام کم‌کاری از المپیک لندن حذف شدند
نوشته شده توسط : hgu33

(بالا چپ) یو ینگ و وانگ ژیولی از چین - (بالا راست) جونگ کیونگ اون و کیم هانا از کره جنوبی- (پایین راست) ملیانا جاهوری و گریسیا پولی تیم اندوزی - (پایین چپ) جونگ اون و کیم مین جونگ از کره جنوبی

فدراسیون جهانی بدمینتون، امروز چهارشنبه هشت بازیکن زن در بخش دونفره را به اتهام عدم نهایت تلاش برای پیروزی، از بازی‌های المپیک لندن محروم کرد.


به این ترتیب چهار تیم دو نفره شامل یک تیم چینی، یک تیم اندونزیایی و دو تیم کره جنوبی مشمول مقررات تنبیهی می شوند.

تماشاچیان روز گذشته، سه شنبه ۳۱ ژوئیه، در دو بازی که در استادیوم ومبلی برگذار شد، چهار نفر از این بازیکنان را هو کردند.
"یو ینگ" و "وانگ ژیولی" از چین و "جونگ کیونگ اون" و "کیم هانا" از کره جنوبی در میان بازیکنانی هستند که ابتدا به کم کاری از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون متهم شدند.

به نظر می رسید که بازیکنان سرویس های خود را عمدا به تور می زدند و ضربه ها را اوت می کردند.

تورستن برگ، داور نیز برای اخطار به بازیکنان یک بار به میدان آمد اما به نتیجه ای نرسید.

هر دو تیم چین و كره جنوبی پیش از این مسابقه به مرحله یك چهارم نهایی راه یافته بودند از این رو به گفته گزارشگران هدف از این کم کاری ، دست کاری در جدول رده بندی تیم‌‌ها در دور اول بود تا در دور بعد با رقبای ضعیف مسابقه دهند.

در انتها بازی به نفع کره جنوبی به پایان رسید. در نتیجه در بازی بعدی تیم کره جنوبی در مقابل تیان کینگ و ژائو یون لی از چین قرار خواهد گرفت.

تیم کره جنوبی درباره اتهامات اظهار نظری نکرد اما یو و وانگ از چین گفتند که آنها می خواهند انرژی خود را برای مراحل نهایی نگه دارند.

بر اساس گزارش رسانه های دولتی چین، اعضای کمیته المپیک این کشور در پی مطرح شدن اتهام "باخت عمدی" توسط بازیکنان خود، تحقیقاتی را آغاز کرده و گفته است که با هرگونه رفتار مغایر با "اصول و اخلاقیات ورزشی" مخالف است.

توهین آمیز

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و در مسابقات بین دو تیم كره جنوبی و اندونزی نیز اتفاق مشابهی روی داد. این مسابقه نیز در نهایت به نفع كره ای ها تمام شد.

عملکرد "ها جونگ اون" و "کیم مین جونگ" از کره جنوبی و "ملیانا جاهوری" و "گریسیا پولی" تیم دو نفره اندوزی نیز از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون مورد بررسی قرار دارد.

در این بازی نیز آقای برگ، داور، در یک مرحله وارد میدان مسابقه شد و با نشان دادن کارت سیاه، بازیکنان را از ادامه مسابقه منع کرد اما پس از آنکه با اعتراض هر دو تیم مواجه شد، تصمیم خود را عوض کرد.

به نظر می رسید که این دو تیم نیز عمدا تلاش می کردند تا ببازند تا در دور بعدی مسابقات در مقابل تیم چین مسابقه ندهند.

در نهایت بازی با نتیجه دو بر یک به نفع کره جنوبی تمام شد.

طبق بیانیه ای که فدراسیون جهانی بدمینتون منتشر کرده است، هر چهار بازیکن با اتهام "عدم تلاش برای برنده شدن در مسابقه" و "رفتاری توهین آمیز که به وضوح برای ورزش زیانبار است"، مواجه شدند.

عملکرد هر هشت بازیکن در نهایت منجر به محرومیت آنها از بازی های المپیک 2012 لندن شد.





:: برچسب‌ها: توکیو , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: