حماس ادای احترام مقام فلسطینی به قربانیان هولوکاست را محکوم کرد
نوشته شده توسط : hgu33
زیاد بندک، مشاور محمود عباس

زیاد بندک، مشاور محمود عباس، اخیرا از اردوگاه آشوویتس، جایی که یک و نیم میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند، بازدید کرد

سخنگوی گروه اسلامگرای حماس، ادای احترام یک مقام فلسطینی به قربانیان هولوکاست در اردوگاه مرگ آشوویتس را محکوم کرده است.

زیاد بندک، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، اخیرا در سفر به لهستان، در اقدامی کم سابقه، از اردوگاه آشوویتس، جایی که یک و نیم میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند، بازدید کرد.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفت: بازدید این فرد از آشوویتس و ادای احترام او به قربانیان هولوکاست، سبب ایجاد همدردی با واقعه‌ای (هولوکاست) شده که صحت و سقم آن زیر سئوال است.

خبرنگاران می‌گویند حماس که کنترل نوار غزه در مناطق فلسطینی را در دست دارد و با موجودیت اسرائیل مخالف است، سعی دارد تا با رد شواهد در باره هولوکاست، سختی‌هایی را که فلسطینیان متحمل می‌شوند، پر رنگ‌تر نشان دهد.

فوزی برهوم، در سخنان خود هولوکاست را "یک دروغ بزرگ" نامید و گفت بازدید مشاور محمود عباس از آشوویتس خلاف نظر عامه فلسطینی‌هاست. او افزود این سفر سازنده نبوده و تنها در خدمت "اشغالگری صهیونیست‌ها" است.

در جنگ جهانی دوم شش ميليون يهودی در اردوگاه های نازی ها به قتل رسيدند.

تخمين زده می شود که در اردوگاه آشوويتس که بزرگترين اردوگاه مرگ نازی ها بود حدود يک و نيم ميليون نفر جان خود را از دست داده باشند.

برخی گروه‌های اسلامگرا به خصوص افراطی‌ها، معمولا هولوکاست را انکار می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز گفته که قتل عام يهوديان (هولوکاست) در جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی یک "افسانه" است.

ایران متحد حماس به شمار می رود و از این گروه در برابر فتح، که کرانه غربی رود اردن را در اختیار دارد، حمایت مادی و معنوی می‌کند.





:: برچسب‌ها: آسمان , غذا , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: