تولید آثار نمایشی درباره مشاهیر از وظایف اصلی دستگاه های فرهنگی است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'قادر آشنا' افزود: مشاهیر و بزرگان زیادی در تاریخ ایرانی اسلامی هستند و هر برگی از تاریخ سرزمین ما را ورق بزنیم علمای بزرگی را می‌بینیم كه هر كدام تاثیر بسزایی در اعتلای ایران داشتند.

وی ادامه داد: خواجه نصیر الدین طوسی هم از آن دسته اندیشمندان بزرگ و بی نظیری بود كه در دوران حیات خود كارهای بی نظیری انجام داد و این نشان دهنده هوش و ذكاوت او در عرصه سیاست و علم بود.

مدیر مركز هنرهای نمایشی با تقدیر از عوامل اجرایی نمایش 'سیاست خواجه' خاطر نشان كرد: پرداختن به چنین كارهایی از رسالت های اصلی دستگاه های فرهنگی است و نمایش 'سیاست خواجه' هم اثری بود كه دوستان تلاش زیادی برای اجرای آن انجام دادند و من به تمامی هنرمندان این گروه خسته نباشید می گویم كه اثر قابل قبولی را به صحنه بردند.

نمایش 'سیاست خواجه' به كارگردانی سید عظیم موسوی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

**نمایش فاخر 'خون رقصه' میزبان مدیران شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی

امیر خوراكیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید صادق پژمان مدیر كل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به همراه جمعی از مدیران مجموعه شهرداری تهران و محمد مهدی خاتمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی كشور از نمایش 'خون رقصه' كاری از رضا صابری دیدن كردند.

داستان این نمایش براساس مصاحبه مطبوعاتی دختری خراسانی است كه در سن 19 سالگی با وجود مخالفت خانواده و اطرافیانش به خواستگاری شخصی كه 80 درصد جانبازی دارد، می رود.

در این اثر نمایشی كه سال گذشته در بخش مهمان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت، حمیدرضا آذرنگ، بهرام ابراهیمی، نسیم ادبی، گیتی قاسمی، آذر سماواتی، یعقوب صباحی، سید مهدی سجادپور، مهرخ افضلی، محبوبه پاپی و بهار اولیایی به عنوان بازیگر، اصغر خلیلی به عنوان طراح صحنه، مهدی وجدانی به عنوان آهنگساز، الهام شعبانی به عنوان طراح لباس، سارا اسكندری به عنوان طراح چهره پردازی حضور دارند.

نمایش 'خون رقصه' ساعت 20 و 30 دقیقه در تالار چهارسو میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.

**‌فراخوان هفتمین جشنواره‌‌ بین‌المللی تئاتر خیابانی ایران منتشر شد

فراخوان هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر خیابانی ایران به همت اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر تئاتر خیابانی كشور با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان منتشر شد.

این فراخوان با نگاه به گذشته و بر پایه تجربیات سالیان پیش، چشم انداز همت، توان، خلاقیت و شور و نوآوری جوانان هنرمند این عرصه در دو بخش آزاد و اصلی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مهلت دریافت طرح های نمایشی برای حضور در بخش آزاد كه مخصوص متقاضیان تهران است تا تاریخ دهم تیر ماه، مهلت دریافت لوح فشرده آثار شهرستانی این بخش تا 15 مردادماه، اعلام آثار پذیرفته شده بخش آزاد دهه اول شهریور ماه و زمان اعلام نتایج نهایی منتخبان بخش اصلی مسابقه بزرگ، 20 فروردین ماه سال 92 است.

علاقمندان می توانند برای دریافت فراخوان این جشنواره به دبیرخانه دائمی جشنواره ها واقع در اداره كل هنرهای نمایشی و یا به سایت www.theater.ir مراجعه كنند.

هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی ایران در بخش آزاد نیمه اول مهر ماه سال جاری در شهر مریوان و در بخش اصلی- مسابقه بزرگ نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 92 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266**1588





:: برچسب‌ها: د , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: