تداوم عملیات پروژه راه شاغون - ذیغر تاجیكستان توسط پیمانكار ایرانی
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، عملیات این جاده كه شهریور ماه سال 1390 آغاز شده باید ظرف مدت دو سال تكمیل و تحویل وزارت نقلیات تاجیكستان شود.

این مركز با بیان آنكه این شركت مرحله دوم این پروژه را نیز تكمیل كرده و تحویل وزارت راه تاجیكستان داده، افزود: طول این جاده 18.5 كیلومتر و مبلغ اولیه قرارداد حدود 17 میلیون دلار است.

منابع مالی این پروژه توسط بانك توسعه اسلامی و دولت تاجیكستان تامین خواهد شد.

مركز تطبیق لایحه ساختمان جاده شاغون -ذیغر وزارت نقلیات تاجیكستان از تلاش پیمانكار ایرانی برای بهره گیری از بیشترین تجهیزات و امكانات با هدف تسریع در عملیات ساخت قدردانی و اعلام كرد: براساس این قرارداد پیمانكار ایرانی باید 550هزار مترمكعب خاكبرداری و 14 هزار و 500 مترمكعب آسفالت بریزد.

شركت سابیر پیش از این تونل پنج كیلومتری استقلال تاجیكستان را طبق توافق صورت گرفته میان وزارت راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران و وزارت نقلیات تاجیكستان احداث كرده بود.

محور دوشنبه پایتخت تاجیكستان به شمال این كشور 6 ماه از سال به خاطر گردنه صعب العبور انزاب و برفگیر بودن منطقه بطور كامل مسدود و ارتباط بین مردم شمال و جنوب نیز در فصل سرما بطور كامل قطع بود كه با افتتاح آن مسافت جاده خجند به دوشنبه 60 كیلومتر كوتاهتر شد و زمان سفر نیز با توجه به میانبر شدن گردنه انزاب حدود 5 ساعت كاهش یافت.

ارزش قرارداد احداث این تونل(رفت و برگشت به طول 10 كیلومتر)39 میلیون دلار بود كه براساس قیمت های رایج داخل ایران قیمت آن 3 برابر است كه توسط شركت سابیر احداث شد.

آساق**ه.ص**1558**1565





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: