نخست وزیر پاكستان: زرداری دارای مصونیت قضایی است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، وی شنبه شب در گفت وگو با رسانه ها در لاهور مركز ایالت پنجاب افزود: این مصونیت تنها برای 'آصف علی زرداری' رییس جمهوری پاكستان نیست بلكه برای تمامی روسای جمهور كشورهای جهان وجود دارد.

رسانه های خبری این كشور نوشتند: اظهارات راجا پرویز اشرف در زمانی اعلام شده كه طی روزهای گذشته دیوان عالی پاكستان از وی درباره اینكه آیا به مقامات سوییس درباره پرونده های پولشویی آصف علی زرداری نامه نگاری می كند یا خیر، سووال كرده است.

پیش از این دادگاه عالی پاكستان، 'یوسف رضا گیلانی' نخست وزیر قبلی پاكستان را به دلیل عدم ارسال نامه برای بررسی پرونده های پولشویی زرداری رد صلاحیت كرد.

كارشناسان حقوقی در پاكستان معتقدند كه راجا پرویز به عنوان جایگزین گیلانی درست همان مواضع نخست وزیر سابق را درباره پرونده های پولشویی زرداری تكرار می كند و این موضوعی است كه به تنش های بین قوای مجریه و قضایی در این كشور دامن می زند.

دیوان عالی پاكستان برای پاسخ راجا پرویز اشرف تا روز 12 ماه جولای (23 تیرماه) زمان داده است.

نخست وزیر پاكستان به رسانه های خبری گفت: ساركوزی رییس جمهوری سابق فرانسه نیز مصونیت قضایی داشته و حتی پس از انتقال قدرت نیز از پرونده های قضایی مصون بوده است.

وی افزود: مصونیت قضایی رییس جمهوری پاكستان قانونی بدون ابهام در این كشور است.

راجا پرویز اشرف درباره پاسخ دادگاه عالی پاكستان گفت كه در زمان تعیین شده نظرات خود را درباره این موضوع به دادگاه اعلام می كنم.

نخست وزیر پاكستان گفت: اراده ای وجود دارد كه كشور را بسوی هرج و مرج ببرد و ما باید از تصمیماتی كه به ضرر منافع ملی پاكستان است اجتناب كنیم تا به كشور آسیبی وارد نیاید.

آساق ** 1095**1080**1597





:: برچسب‌ها: زنده , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: