نوشته شده توسط : hgu33

'آتش تقی پور' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، بازی در نقش های تاریخی را سخت و پیچیده توصیف كرد و افزود: درست است كه هدایت نقش بر عهده كارگردان است اما اشراف نداشتن لازم از سوی بازیگر نسبت به شخصیتی كه آن را در صحنه خلق می كند باعث می شود كه مخاطب آن را به سادگی نپذیرد و نتواند با آن همذات پنداری كند.

وی ادامه داد: درك بازیگر از نقش، امری طبیعی و غیرقابل انكار است و وقتی یك بازیگر نقشی را در صحنه خلق می كند كه پیشینه تاریخی و حقیقی دارد باید تا حد امكان خود را به آن شخصیت نزدیك كند تا تماشاگر بتواند او را به جای آن شخصیت تاریخی بپذیرد.

بازیگر نمایش 'ماهان كوشیار'، مطالعه و پژوهش تاریخ را برای بازیگر سبب شناخت و اشراف دقیق او به شخصیتی كه آن را در صحنه جان می بخشد دانست و گفت: مخاطبان تئاتر شخصیت های تك بعدی را دوست ندارند و بر این اساس بازیگر یك نمایش بویژه نمایش های تاریخی برای هر چه بیشتر عمق بخشی به بازی، باید دامنه مطالعه و پژوهش خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: سختی كار بازیگری به همین موارد باز می گردد و به همین سبب خلق شخصیتی باورپذیر، واقعی و به دور از شخصیت حقیقی خود بازیگر، كاری بسیار سخت و مشكل است اما در كنار همه این مشكلات، بازیگری برای هنرمندانی كه عاشقانه به آن می پردازند، لحظاتی شیرین و تكرار ناشدنی است.

تقی پور كه در روزهای اولیه اجرای نمایش 'سیاست خواجه' در صحنه نمایش دچار سانحه و مصدومیت شد، در بازگشت مجدد به این نمایش گفت: به هر حال وقوع چنین حوادثی در كار نمایش كه هنری زنده است امری طبیعی است و خوشحالم كه در نبود من هنرمندانی چون خسرو احمدی و جمال غفرانی در دو نقش 'خلیفه بغداد' و 'علاءالدین شاه' كه من آنها را ایفا می كردم حضور یافتند.

وی ادامه داد: بعد از نزدیك به یك ماه استراحت و در جریان برگزاری جشنواره تئاتر عروسكی توانستم بار دیگر شرایط حضور در صحنه را پیدا كنم و خوشحالم كه در ادامه اجراهای نمایش 'سیاست خواجه' كه آن را به شدت دوست دارم و در همین مدت كوتاه دلبستگی خاصی به آن پیدا كردم، می توانم گروه اجرایی را همراهی كنم.

نمایش 'سیاست خواجه' به نویسندگی عبدالحی شماسی و كارگردانی سیدعظیم موسوی همه روزه به جز شنبه ها، ساعت 20 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

این نمایش، روایتی از زندگی خواجه نصیرالدین طوسی است.

فراهنگ ** 9266 ** 1071





:: برچسب‌ها: کودک , دوچرخه , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: