ملت ایران با اعمال تحریم ها از مواضع انقلابی و اسلامی خود دست بر نمی دارد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله 'محمد یزدی ' در آغاز چهارمین نشست مشترك هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با كمیسیون های این مجلس كه عصر امروز - چهارشنبه - آغاز شد، افزود: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با تحریم های مختلفی از جانب كشورهای سلطه طلب روبرو بوده است اما توانست مشكلات بزرگتری مانند جنگ را پشت سر بگذارد.

وی با تاكید بر این مطلب كه تحریم ها می تواند به عنوان یك فرصت برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار آید، اضافه كرد: به هر حال ممكن است تحریم ها عوارضی در تولید و توزیع داشته باشد اما مسوولان و سران سه قوه باید با تدابیر خود با این مشكلات برخورد كنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: جمهوری اسلامی، توانسته از اول پیروزی انقلاب با تحریم ها مقابله به مثل كند و تا امروز نیز موفق بوده است.

وی با اعلام این هشدار به دشمنان كه با اعمال تحریم های جدید هرگز نمی توانند ملت ایران را از پیگیری اهداف متعالی خود منصرف كنند، خاطر نشان كرد: دشمنان بدانند كه هرگز با اعمال تحریم ها نمی توانند ملت ایران را از بدست آوردن حقوق هسته ای خود منصرف كنند.

یزدی ادامه داد: البته معلوم است كه مسئولان باید متناسب با نیاز و شرایط هر زمان همكاری های بین خود را به شكلی داشته باشند كه بتوانند سریعتر این مشكلات را حل كنند.

وی با بیان اینكه جلسات روسای سه قوه درباره حل مشكلات ناشی از تحریم ها بوده است، ادامه اداد: البته اختلاف سلیقه و داشتن نظرات متفاوت در بین افراد و مسئولان یك امری عادی و طبیعی است و در اهداف مشترك نظام جمهوری اسلامی هیچ اختلاف سلیقه ای وجود ندارد.

آیت الله یزدی خاطر نشان كرد: روسای سه قوه با همكاری یكدیگر به دنبال یافتن راه حل هایی برای حل مشكلات بوجود آمده هستند.

وی تصریح كرد: ظاهرا این قانون طبیعت است كه هرچقدر فشار بر ملتی بیشتر شود ، باعث می شود كه انسان در برابر آن تصمیمی جدید بگیرد و كار صحیحی را انجام دهد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: به صراحت میگویم كه غرب و دشمنان شناخته شده ما مطمئن باشند با ابزار تحریم نمی توانند موجبات عقب نشینی ایران را از اهداف خود فراهم كنند.

وی خاطر نشان كرد: ملت ایران اهداف اصلی و بزرگی دارند و جای هیچ تردیدی نیست كه این فشارها نمی تواند مردم را به مسایل مختصر روز درگیر كند.

یزدی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از روسای سه قوه این نمایندگان مجلس خبرگان هستند كه باید ضمن قبول بعضی عوارضی كه وجود دارد با روشن كردن مردم در ماه مبارك رمضان نسبت به اهداف دشمن آگاهی ایجاد كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اختلاف سلیقه های بین روسای قوا را عادی عنوان كرد و افزود: باید مسئولان با نشست های مشترك خود اختلافات را به حداقل برسانند تا آثار سویی برای جامعه نداشته باشد كه خوشبختانه این كار هم شروع شده است.

این عضو جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مسایل بین المللی و بیداری اسلامی در كشورهای منطقه اشاره كرد و ادامه داد: بیداری اسلامی در دنیا و منطقه آثار فراوانی داشته است و این موضوع باعث واژگونی بعضی از حكومت های منطقه شده است.

وی با مثال زدن مصر و لیبی تصریح كرد: البته كشورهایی كه وابستگی به آمریكا و غرب دارند درصدد هستند تا بر روی جابجایی های قدرت در این كشورها تاثیر گذارند و حاكمان را بگونه ای بچینند كه بر روی آنها نفوذ داشته و بتوانند از آنها استفاده كنند.

یزدی تصریح كرد: خوشبختانه مردم این كشورها بیدار شدند و متوجه این توطئه ها هستند و گاهی هم تذكرات مقام معظم رهبری آنها را راهنمایی می كند كه مواظب باشید كه دشمنان در آنها نفوذ نكنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: اصل بیداری اسلامی اصلی است كه غیر قابل انكار است و بیشترین عامل موفقیت انقلاب های منطقه الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حمله تروریستی و خلاف مقررات به یكی از عالمان مورد علاقه مردم شرق عربستان و دستگیری و زخمی كردن وی را محكوم كرد.

وی نشست امروز را به عنوان یك مصوبه در مجلس برای برگزاری نشست بین روسای كمیسیون ها و هیات رییسه مجلس خبرگان عنوان كرد و ادامه داد: اینكه گوشه و كنار كسانی این جلسه را اضطراری تعبیر كردند، تعبیری صددرصد غلط است و این نشست یك روال و مصوبه قانونی است كه هرساله در بین دو اجلاس اصلی برگزار می شود.

یزدی خاطر نشان كرد: در این جلسه تعدادی از روسای كمیسیون ها و اعضای هیات رییسه دعوت می شود تا مهمترین مسایل روز داخلی و بین المللی را بررسی كنند.

سیام 7378**9103**1708**1572





:: برچسب‌ها: تایوان , سیاه , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: