A0:  گزارش تفصیلی مركز پژوهشی امنیتی رژیم صهیونیستی ازنتایج جنگ بالبنان
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از منابع صهیونیستی، این مركز پژوهشی امنیتی روز سه شنبه با اشاره به برخی شباهت ها میان جنگ اول و دوم رژیم صهیونیستی علیه لبنان ادامه داد، این شباهت ها نه تنها به هدف های آشكار و روشن اسراییل در این جنگ ها مربوط می شود، بلكه شامل اهداف وانگیزه های ثابت و غیر قابل تغییر اسراییل است كه تل آویو از طریق كانال های سیاسی و دیپلماسی عاجز از تحقق آنها است.

این مركز پژوهشی با اشاره به نتایج جنگ اول رِژیم صهیونیستی علیه لبنان تأكید كرد: بدیهی است كه جنگ اول اسراییل علیه لبنان، نه تنها منجر به ایجاد دگرگونی های ریشه ای و اصلی در منطقه عربی شده است، بلكه تغییرات زیادی را در ساختار سیاسی و معادلات داخلی لبنان ایجاد كرد.

در ادامه این گزارش آمده است: با عقب نشینی اسراییل از بخشی از سرزمین های جنوب لبنان در سال 2000 میلادی در واقع آخرین مرحله از جنگ اول اسراییل علیه لبنان به پایان رسید ولی بسیاری از اسراییلی ها آرزو می كردند این اقدام اسراییل، با همكاری دولت لبنان انجام می گرفت تا بدین ترتیب اسراییل از شر عبارات 'خواری و زبونی' به دنبال این عقب نشینی، راحت می شد.

این مركز با اشاره به دیدگاههای مختلف اسراییلی و عربی پیرامون جنگ های اول و دوم رژیم صهیونیستی علیه لبنان ادامه داد: برخی حمله علیه لبنان را نوعی ماجراجویی تلقی كردند و برخی دیگر آن را سر آغاز مرحله عصر نوین عربی، بر اساس مقاومت دانستند.

مركز پژوهشی امنیتی رِژیم صهیونیستی با اشاره به انتشار گزارش وینوگراد به دنبال شكست رژیم صهیونیستی درجنگ سی و سه روزه نوشت: در این گزارش نه تنها به نقاط ضعف اسراییل در جنگ دوم علیه لبنان اشاره شد بلكه در شرحی تفصیلی به سوء مدیریت و ضعف ارزشیابی مؤسسه های سیاسی و نظامی اسراییل پرداخته شده است؛ ارتش اسراییل در واقع زمان زیادی را صرف تحلیل و بررسی اشتباهات خود در جنگ های اول و دوم علیه لبنان كرده است.

این مركز نه تنها از دیدگاه سیاسی به بررسی پیامدهای جنگ های اسراییل علیه لبنان پرداخته است بلكه كوشش می كند با نگاهی متفاوت به تأثیر ابعاد این جنگها در مفاهیم امنیت ملی، اسراییل بپردازد.

در ادامه این گزارش آمده است: در جنگ اول اسراییل علیه لبنان، ما شاهد تغییر در نظریه جنگی اسراییل و تغییر جهت نظامی آن از رویارویی با ارتش عربی منطقه به سوی بازگشایی جبهه جنگ با گروههای سازمان یافته منطقه یعنی مقاومت بودیم ولی در جنگ دوم اسراییل علیه لبنان، ما با پاسخ پیشرفته، قوی و گسترده گروههای سازمان یافته منطقه علیه اسراییل روبرو شدیم.

این مركز پژوهشی صهیونیستی تأكید كرد: جنگ های اسراییل علیه لبنان با مخالفت های عدیدی روبرو شده است؛ به ویژه آنكه اسراییل طی این جنگ ها نتوانست كوچكترین پیروزی را برای خود در منطقه رقم بزند.

خاورم*2023**1030**1369





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1676726399